Każda osoba posiadająca firmę, będące dyrektorem, menagerem czy specjalistą, powinna posiadać wizytówkę. Jest ona oznaką profesjonalizmu, ponadto pełni funkcję reklamową. Przygotowanie estetycznej i czytelnej wizytówki może wydawać się trudne i czasochłonne. Trzeba pamiętać też, o pewnych elementach, jakie powinny się w niej znaleźć. Wizytówkę online możemy przygotować samodzielnie, czy też zlecić to grafikowi.
W celu zaprojektowania wizytówki online https://www.copyshop.krakow.pl/oferta/wizytowki/ przyda nam się odpowiednie oprogramowanie. Niektóre z nich są całkowicie darmowe i okażą się wystarczające dla osoby niedoświadczonej w projektowaniu i obróbce graficznej.
Na wizytówce powinny zostać umieszczone takie informacje jak: imię oraz nazwisko właściciela wizytówki, zajmowane stanowisko, nazwa firmy, logo firmy, dane adresowe czy kontaktowe (numer telefonu, adres strony internetowej, adres e-mail).
Wizytówka powinna być odpowiednio zaprojektowana. Z uwagi na jej niewielki rozmiar, nie możemy tam umieścić większej ilości informacji. Musi ona przede wszystkim przykuwać uwagę i nawiązywać do systemu identyfikacji wizualnej firmy.
Ważne są pewne elementy graficzne i ich kolorystyka, zastosowanie marginesów czy czcionki. Dobrze, jeśli projekt jest ciekawy, niebanalny, a wizytówka jest oryginalna. Podstawą jest odpowiedni pomysł. Pewne elementy są podstawą i powinny oczywiście zostać, aczkolwiek dobrze jest wykazać się kreatywnością. Projekt może więc nawiązywać do branży, składać się z ciekawego materiał, być przezroczysty, ruchomy czy też bardzo designerski. Ważne jest to, aby nasza wizytówka wyróżniała się na tle konkurencji.
Nie warto więc wykorzystywać tych samych rozwiązań, jakie zastosowały inne firmy działające w tej samej branży. Kolejną ważną kwestią jest czytelność, na wizytówce online nie możemy umieścić zbyt dużo danych, które będą się ze sobą zlewać. Musi być ona przejrzysta i łatwa do odczytania. Musi być również estetycznie i ładnie wykonana, aby była miła dla oka.