Założenie sklepu internetowego odbywa się zazwyczaj w celu ekspansji na szersze rynki krajowe z rynku lokalnego, najczęściej stacjonarnego. Taki ruch pozwala na znaczne zwiększenie klienteli, a co za tym idzie, także obrotów sklepu. Jednak rynek krajowy z czasem staje się za mały dla dobrze rozwiniętego handlu i warto wówczas przenieść działalność również za granicę. Jak zrobić to sprawnie i bez większych komplikacji?
Samodzielne zakładanie sklepu internetowego, a szczególnie wówczas, gdy ma to być sklep internetowy zagraniczny, może nastręczyć wiele trudności. Znacznie łatwiej rozpoczynać taką działalność z pomocą wyspecjalizowanej platformy e-comerce, a szczególnie wówczas, gdy platforma umożliwia również łatwe i szybkie zarządzanie całą działalnością sklepu. Sprzedaż zagraniczna różni się od sprzedaży krajowej wieloma aspektami, w tym innymi rodzajami środków płatniczych, czy ulubionymi sposobami płatności.
Najważniejszą korzyścią, jaką przynosi sklep zagraniczny działający w sieci internetowej jest oczywiście zwiększenie liczby klientów. Są jednak także inne korzyści, jak np. poszerzenie asortymentu ze względu na preferencje kupujących w odniesieniu do konkretnego kraju. Przykładowy sklep z ubraniami może sprzedawać odzież niepopularną w jednym, ale za to będącą na topie w innym kraju, a zwiększanie liczby krajów nieustannie może poszerzać także ofertę sklepu.