Prawie 25% ludzi na całym świecie regularnie robi zakupy online. Wraz z rozprzestrzenianiem się sklepów internetowych cyfrowa obsługa klienta stała się bardzo istotnym czynnikiem. Każdy specjalista ds. sprzedaży na platformach e-commerce musi pamiętać, aby sklep jak najbardziej odzwierciedlał profesjonalizm i wysoką jakość produktów oraz świadczonych usług. Odpowiedni wygląd sprzedażowej strony internetowej to podstawa.
Sklepy internetowe zyskują ogromną popularność, ale jest jedna duża różnica w stosunku do sklepu fizycznego. Produktów nie można dotykać, wąchać ani przymierzać. Dlatego tak ważne są zdjęcia produktów, ale i ich opisy. Jednocześnie cechy produktu powinny być również uszczegółowione, aby był atrakcyjny dla odbiorcy. Na przykład element garderoby można opisać nie tylko przez określenie materiału, ale także przez to, jak jest w dotyku, czy łatwo się marszczy i tak dalej. Właściciele sklepów internetowych muszą zadbać o to, aby każdy klient był zadowolony podczas swojej wizyty online. To ważne, bowiem zachęca do zrobienia zakupów na danej stronie również w przyszłości. Platforma e commerce dostępna jest tutaj.
Kolejnym czynnikiem jest nawigacja. Jeśli sklep jest bardzo duży, należy go odpowiednio skategoryzować, aby nikt nie zgubił się podczas zakupów. Trzeba też zwrócić uwagę na kolor menu i przycisków typu „Dodaj do koszyka”. Idealnie byłoby aby klienci mieli możliwość dotarcia do pożądanego produktu w 4-5 kliknięć z każdej podstrony.